`باران باش`

بـه‌نـامـ‌ ‌پـر‌وردگـارِ‌بــارانـ. . .

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

تا خدا بنده نواز است به خلقش چه نیاز؟
می‌کشم ناز یکی تا به همه ناز کنم...!

_قیصر امین پور


خدای من ؛ برای دلم "امن یجیب" بخوان
تا آرام شود این مضطر
تا آرام گیرد این قلب نا آرام...
خدای من ؛
به حضورت ،
به نگاهت ،
و به یاریت نیازمندم...
گاهی دلم میگیرد از این دنیا
برای دلم می نویسم...
خدایا  کنارم باش ؛
قرارم باش...
خدایا آرزوهایم کنارم صف کشیده
برای آرزوهایم خدایی کن. . .

سلام من از کاربران خانواده برتر هستم لطفا منو راهنمایی کنید تو نحوه درست خوندن پیام ایات دینی که چطوریی باید بخونمش این طراحان با بی رحمی تمام هر سال سخت ترش میکنن واقعا اعصابم داغون شده
من قدرت یادگیریی من خوبه اگه یکی باشه راه درست و بهم نشون بده اوضاع عالی میشه
شما تجربیات خودتون رو در اختیار من قرار بدین تامنم استفاده کنم
خدا خیرتون بده انشاالله خوشبخت بشی لطفا مشکل منو حل کنید
اصلا نمیدونم پیام ایات رو چطوریی کار کنم
سلام.خوش اومدید : )
شما نظام قدیم هستید درسته؟!
ببینید دینی رو اگه بخونید و تکرار کنید ، واقعا امکان رسیدن به درصدهای بالا(بالای ۷۰) به وجود می آد(خودم ۸۰ و خورده ای زدم)..  تو دینی دودسته سوال داریم : اونایی که به یه طریقی به آیه ای مربوط میشن _ سوالاتی که از متن کتاب پرسیده شدن...

برای آیه ها ، سعی کنید از خود آیه معنی و مفهومش رو متوجه بشید و اینجوری نباشه که یدور آیه رو حفظ کنید یدور معنیش و یدور پیام آیه ش!
دیگه اینکه تو هر آیه ، دوسه کلمه کلیدی هست که برای خودتون مشخصشون کنید..مثلا خیلی جاها نیازی نیست همه ی آیه رو حفظ باشید و تا یدونه از اون کلمات رو دیدید، موضوع اون آیه و کلمه هاش یادتون میاد..مثلا من الان یادم مونده که آیه ی "ان فی خلق السماوات و الارض..." یا ترجمش ،  آخرش "لِاولی الباب"(خردمندان) رو خطاب قرار داده...
اگه مفهوم آیه ها رو یادبگیرید، پیام آیه ها سخت نیستن ..
ببین مثلا  آیه ی :
"ما خلقنا السماوات والارض و ما بینهما الا بالحق و اجل مسمی و الذین کفروا عما انذروا معرضون"
یادت باشه همیشه وقتی از به حق آفریده شدن صحبت میشه یعنی قانومندی، حکیمانه بودن ، هدفدار...
عبارتی که زیرش خط کشیدم از سرآمد معین و مشخص صحبت میکنه.. یکم فکر کن یعنی چی؟ یعنی موقت بودن پدیده ها...یعنی دنیا نامحدود و دائمی نیست...یعنی داره از معاد صحبت میکنه..
چیز دیگه ای که تو این آیه مهمه ، اینه که کافران از این مسئله روی گردانند... 

یا مثلا برا بعضی آیه ها که آخرش "یتفکرون"، "عالمین"،"مومنین" ، " لقوم یسمعون" و... داره رو طبق استنباطهای من در آوردی ! رمز میذاشتم برای خودم...و همینطور تفاوتهای برزخ و قیامت...

مورد بعد اینکه مثلا برای درس قضا و قدر توی پیش دانشگاهی ، آیه هایی که مربوط به قضا میشن ، کمتر از آیه هایی هستن که درمورد قدر هستن..بنابراین اونها رو تو ذهنم ثبت کردم و اگه چیزی بجز اونها میومد میگفتم مربوط به قدره( این راه جواب میده ولی صددرصد نیست و باید به مفهوم هم توجه کنید)
یا مثلا(چیزایی که الان حضور ذهن دارم) تو پیش دانشگاهی، درس خالقیت و ربوبیت و مالکیت و ولایت خداوند و تو سوم درسی که مربوط به مشکلات و تحریف بعداز رحلت پیامبر بود و تو دوم درس آراستگی ظاهر و باطن ،
 تو توضیحات هر کدوم چند کلمه هستن که مهم و ویژه ی اون مورد هستن..اونا رو مشخص کنید و تو ذهنتون داشته باشید..جوری که تا اون کلمه رو دیدید ، با خودتون بگید که اینجا داره درمورد ربوبیت حرف میزنه یا مثلا درمورد خالقیت حرف میزنه...

یا مثلا کدوم ضرب المثل و شعر مال کدوم مطلبه..‌.یا مثلا کدوم کلمه ها مربوط به تبدیل سلطنت حاکمان به سبک کسراییه و کدوم کلمه ها مربوط به به انزوا کشیده شدن شخصیتهای اصیله.. و...
تو دینی اگه راه بیفتید ، میبینید همچین هم سخت نیست : ) و خوندن خیلییی بیشتر از تست زدن مهمه...یعنی شما فقط تست های کنکور رو بزنید به شرط اینکه بیشتر بخونید ، مشکلی ندارید...
دیگه اینکه کنکورهای سالهای قبل(و در درجه دوم ، سنجش های جامع و قلمچی) رو بررسی کنید و تو کتابتون  دور آیه های پرتکرار یا کلمات مهم و پرتکرار هر آیه و درس خط بکشید تا تو ذهنتون  بمونن و موقع مرور هم بهشون توجه بیشتری کنید...

میشه هرشب یه تعداد معین ، آیه بخونی و حفظشون کنی...
دیگه فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه...اگه سوال یا مشکلی داشتید یا خواستید چیزی رو توضیح بدم حتما بپرسید...
انشاءالله بهترینها پیش بیاد
موفق باشید ^__^
+ ممنون بابت دعاهای قشنگتون : )

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگیِ ما عدمِ ماست . . .
...............................................................
به دور از شلوغی های شهر و هیاهوی مجازی ، می نویسم از احساسم،گذر روزهایم و پیش آمدهای زندگیم...
Designed By Erfan Powered by Bayan