`باران باش`

بـه‌نـامـ‌ ‌پـر‌وردگـارِ‌بــارانـ. . .

یکم با سعدی شیرین سخن


برآنچه میگذرد دل منه ، که دجله بسی      پس از خلیفه بخواهد گذشت در بغداد

گرت ز دست برآید چو نخل باش کریم      ورت ز دست نیاید ، چو سرو باش آزاد


_گلستان سعدی


امروز این شعر رو تو گلستان سعدی خوندم... یه حکایت هم داشت ولی

 حوصله ی نوشتنشو نداشتم ^_^ البته از لحاظ مفهوم ، همین شعر بنظرم بهتره...

واقعا دل نبستن به دنیا ،آزادگی و بخشنده بودن هنرهای بزرگ و ارزشمندین...

از شر وسوسه خلاص شدن هنر بزرگتریه...

"خودم جان"! قابل توجه شما !!...

اره واقعا ! شعر سعدی واقعا به دل می نشیند .
متاسفانه خودمون اسیر این دنیای فانی کردیم
درسته... : )
جالب اینجاست که همیشه به خودم یادآوری میکنم دنیا گذراست اما باز که نگاه میکنم میبینم همچنان به خیلی چیزا دلبستگی دارم..متاسفانه...



چقد شما با کلاسین گلسنان سعدی میخونین:))
 : )  قشنگ گلستان خوندنم معلوم شد یا بیشتر نشون بدم؟!! ^_^
ولی جداً خوندشو دوست دارم ولی فقط گاهی میخونم : |
شعر حافظ رو هم کمی بیشتر میپسندم : |   : ))))

شیطنتی بکنم؟
البته اگر خلیفه مثل حاکمان ما نباشد که شاید پس از آن‌ها رودی در جریان نباشد، مانند ارومیه و بختگان و...
: )) درسته... نمیدونم اگه جناب سعدی در زمان حال زندگی میکردن و پست و مقامی هم داشتن ، بازهم رو همین اعتقاداتشون بودن یا نه ... : )))
فقط یه مسئله!مفهوم جملتون درسته و نهایت رو نشون میده اما اگه بخوایم به روش بنی اسرائیلی ایراد بگیریم!! :/  برای این جمله ،باید از رودها مثال زد؛مثل رودخانه ی کر،زاینده رود،کارون و... . و مورد بعد اینکه "حاکم" میتونه ایهام داشته باشه در استفاده‌ از اون دقت کنیم ^_^
البته جسارت من رو ببخشید؛ با تشکر : )
واقعا...👌👌👌
: )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگیِ ما عدمِ ماست . . .
...............................................................
به دور از شلوغی های شهر و هیاهوی مجازی ، می نویسم از احساسم،گذر روزهایم و پیش آمدهای زندگیم...
Designed By Erfan Powered by Bayan